ליידרמן

פרופ' ליאו ליידרמן בועידת המשפיעים: "תהליך הגלובליזציה הביא לתוצאות חיוביות במקומות שונים בעולם"

פרופ' ליאו ליידרמן השתתף בועידת המשפיעים של חדשות 12 שהתקיימה ביום חמישי האחרון, וטען כי "תהליך הגלובליזציה הביא לתוצאות חיוביות במקומות שונים בעולם". הדברים נאמרו במסגרת ההרצאה שלו – "טראמפ, סין, והטלטלה הגלובלית".

מזה מספר שבועות שהכלכלה העולמית סוערת ותוססת – בין אם מדובר על ירידות השערים במטבעות החוץ, עקב הברקיזט של בריטניה וצניחת שער הליש"ט, ובין אם מדובר במלחמת הסחר בין ארצות הברית לבין סין. בכך, ליידרמן אמר כי "העולם עובר מגלובליזציה לדה-גלובלזיציה ואנחנו עוברים לתקופה שבה המדינות ישאלו קודם כל מה האינטרס הלאומי שלהן. יש מאבק בין דרום קוריאה ויפן, בזמנים נורמליים ארה"ב הייתה נכנסת לעניין ומנסה לתווך, אבל במצב הנוכחי ארה"ב לא שם וסין ממלאה את החלל הזה".

לדבריו של פרופסור ליאו ליידרמן, אנחנו עדים לשינוי תודעתי בכל הנוגע למדיניות כלכלית במדינות החזקות – "מסדר עולמי ישן לסדר חדש". הלאומיות מתגברת בשנים האחרונות, והמדינות מצמצמות את היבוא ומגבירות את היצוא והייצור המקומי, כדי להגן על הכלכלה המקומית. "מלחמת הסחר היא סימפטום למשהו הרבה יותר עמוק – המאבק על העליונות הטכנולוגית והכלכלית בעולם", סיכם.

צפו בהרצאה המלאה:

בנושא זה עוסק רבות פרופ' ליאו ליידרמן, והוא מרבה להתראיין בנושא זה. כך למשל, בתכניתה של ענת דוידוב “איפה הכסף” ב-103FM, טען כי העסקים בארצות הברית סובלים מפגיעה בזכויות הקניין הרוחני מצד סין, שמרבה לייצר חיקויים והעתקים של מוצריהם. מנגד, חברות אמריקאיות סובלות מקשיים בהקמה והמשך פעילות סחר הוגנת בתוך גבולות סין”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות