פרופ' ליאו ליידרמן: 5 המגמות הכלכליות החשובות של העשור הבא

פרופ' ליאו ליידרמן, במסגרת תפקידו כיועץ הכלכלי הבכיר של בנק הפועלים, דן בטרנדים הבולטים ביותר בכלכלה – אשר צפויים להיות משמעותיים ביותר בעשור הקרוב. פרופ' ליידרמן מציין 5 מגמות עיקריות שהוא מאמין כי חשוב להיות מודעים אליהן:

  1. טכנולוגיה – המהפכה התעשייתית הרביעית של אוטומציה ובינה מלאכותית, אשר תשפיע על כל תחומי החיים.
  2. דיגיטליזציה – רפואה, תיירות ושירותים אחרים, עוברים תהליך של דיגיטליזציה,  גם הקשר בין עובד למעסיק יעבור שינויים בגלל המהפכה הדיגיטלית.
  3. הפוליטיקה הבינלאומית – אסיה במגמת עלייה ובראש סין והודו. 40% מאוכלוסיית העולם גרים בסין והודו. במערב, בעיקר באירופה ויפן תהליך ההזדקנות של האוכלוסייה ודעיכה ביכולות הכלכליות. שינויים אלו יגרמו להשתנות במאזן כלכלי וכתוצאה מכך, יהיה שינו במאזן הפוליטי וגם ביחסי הכוחות.
  4. דמוגרפיה – עלייה בתוחלת החיים גורמת לתהליך של הזדקנות האוכלוסייה. בראש נמצאת יפן, אשר מעל ל-30% מאוכלוסייתה היא מעל גיל 65 ואירופה לא רחוקה מאחור. הזדקנות האוכלוסייה תשנה את הרכב המוצרים במשק וגם תוביל לעלייה של תחומי סיוע למבוגרים ושירותים רפואיים.
  5. האקלים – התחממות גלובלית פוגעת באיכות החיים ומתבטאת באסונות טבע באזורים שונים בעולם. ההשפעה העיקרית תהיה על תחום האנרגיה ומעבר מאנרגיות פחם ודלק לאנרגיה סולארית ואנרגיית הרוח – בכך גם יתעסק המגזר העסקי.

צפו בסרטון המלא:

הסרטון הועלה לראשונה בעמוד הפייסבוק של בנק הפועלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות