ביזפורטל: "יוקר הדיור היא בעיה הכלכלית-חברתית מספר אחת של ישראל" – ליאו ליידרמן

פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, נשא דברים באסיפה השנתית שקיים ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז. את דבריו הביא לכתב אתר ביזפורטל, שסיקר את האירוע.

"במצב של ריביות אפסיות, ואף שליליות במונחים ריאליים, מוצדק מאוד, ולא מפתיע, שחלקם של המשקיעים בשוק הדיור עולה. רכישת דירה כחלק מפעולות הקצאת תיק הנכסים והחיסכון של הציבור היא פעולה לגיטימית ומקובלת בכל חברה חופשית. כאמור לעיל, אם קיימות מצוקות, הן נובעות מהיעדר היצע מתאים ולא מהגדלת ביקושים כשלעצמה. לסיכום, טוב יעשו מקבלי ההחלטות אם יתמקדו בפעולה יעילה ונמרצת של הגדלת ההיצע לכולם: זוגות צעירים, משפרי דיור ומשקיעים", אמר פרופ' ליידרמן בכנס.

"כשבנקים מרכזיים מדפיסים כסף והריבית הריאלית היא שלילית, ברור שתיקי הנכסים הולכים לנכסים שנחשבים יותר אטרקרטיביים. הקמת ממשלה חדשה והסיכוי לחזרה ליציבות פוליטית, יצרו חלון הזדמנות עם פוטנציאל גדול לעיצוב מדיניות רב שנתית שתוביל להקלה במצוקת ויוקר הדיור בישראל".

ליידרמן הביע את חששותיו מהעתיד, שצפוי להביא עמו אתגרים קשים אף יותר בעקבות גידול האוכלוסייה. בסיכום הדברים הוא המליץ לצאת עם תכנית חירום לאומית: "נראה שלא אטעה אם אטען שדרושה תכנית חירום לאומית להגדלת היצע הדירות ומלאי התשתיות בישראל. אין זמן מתאים יותר לזה מתחילת קדנציה של ממשלה חדשה".

נגישות