ליאו ליידרמן בגלובס: "ביידן שואף להחזיר את ארה"ב למעצמה תעשייתית"

בכתבה מרתקת באתר גלובס מסביר פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, את ההשלכות של תכנית ביידן על ארה"ב ועל ישראל.

הנשיא הנכנס, ג'ו ביידן, הציג את תכנית התשתיות שלו לממשל, כאשר עיקרה הוא השקעה של 2.5 טריליון דולר בתשתיות ברחבי המדינה ב-8 השנים הקרובות. התכנית כוללת דגש משמעותי על אנרגיה מתחדשת ומאבק במשבר האקלים. תעסוקה גם היא חלק מרכזי מאוד בתכנית, עם מיליארדי דולרים המתוכננים להכשרת עובדים.

התוכנית של ביידן שואפת להצמיח את הכלכלה בארצות הברית, תוך מיצוב במיקום גבוה ביותר בכל הנוגע לחדשנות בשוק העולמי. פרופ' ליאו ליידרמן ניתח את הדברים: "ביידן רוצה להחזיר את ארה"ב להיות מעצמה תעשייתית. ארה"ב לא עמדה בתחרות מול סין לאורך השנים האחרונות, וביידן רוצה להחזיר את העוצמה הזו בין היתר על ידי הכשרות מקצועיות לעובדים, עידוד לטכנולוגיות וכסף למחקר ופיתוח. התכנית צפויה לשפר מאוד את המצב של ארה"ב במשחק העולמי".

את המימון לתכניותיו, מתכנן ביידן להשיג על די העלאת מס החברות ל-28%, כאשר בימיו של טראמפ מס החברות עמד על 21%. יש לזכור שהאמריקאים חיו עם מס חברות גבוה יותר בעבר, בתקופתו של אובמה, שאז היה המס 35%. "כשמעלים מסים בפריסה לאורך השנים והכספים לא הולכים לכספים קואליציוניים אלא למטרות שיועילו לכלכלה ולצמיחה, אנשי עסקים מבינים שזה פרויקט לטובת כולם", אמר ליידרמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות