סקירה שבועית 26/08/2021 | עיני המשקיעים נשואות לנאומו החשוב של נשיא הפד מחר בג'קסון הול

השבוע בסקירה של פרופ' ליאו ליידרמן ומחלקת הפעילים של בנק הפועלים, ניתן לראות כי סיכוני התפשטות נוספת של הדלתא קורונה הובילו לירידה באמון הצרכנים ומנהלי הרכש במדינות רבות.

מחר צפוי נשיא הפד, ג'יי פאוול, לשאת דברים בכנס השנתי המסורתי בעיר ג'קסון הול. מצד אחד, ההתאוששות במשק האמריקאי, כולל שוק העבודה, וההאצה בקצב עליית המחירים מצדיקות צמצום מסוים בתכנית רכישות אג"ח כל חודש ע"י הפד. בסיכום ישיבת הפד האחרונה, מופיעות התבטאויות רבות בעד הצמצום לעיל. מנגד, התפשטות הדלתא קורונה עלולה להאט את הפעילות הכלכלית בחודשים הקרובים, ולהביא לדחייה במועד התחלת צמצום הרכישות.

בסין קיים חשש להידוק נוסף ברגולציה בכל תחומי הכלכלה, שיוצר אי-ודאות ניכרת במגזר הפרטי. בשל התפשטות הקורונה וקשיי מזג האוויר, חלה האטה בפעילות הכלכלית.

בישראל נתוני המקרו אינם אחידים. מצד אחד, יצוא שירותי היי טק המשיך לגדול בחודש יוני, הייצור התעשייתי עלה ביוני תוך
המשך הגידול בפריון העבודה בענף. גם הפדיון בענפי המשק עלה. לעומת זאת, מדד מנהלי הרכש ביולי ירד לרמה המשקפת צמצום בפעילות. על רקע סיכוני הטלת סגר והגבלות על הפעילות, וכן סיכונים אחרים הקשורים להתפשטות הדלתא קורונה, חלה ירידה במדדי מנהלי הרכש ליולי ואוגוסט במדינות רבות בעולם. בשל סיבות דומות, גם מדד אמון הצרכנים ירד במחצית השנייה של יולי.

קראו את הסקירה המלאה:

נגישות