סקירה שבועית 27/01/2021 | תכנית הסיוע הכלכלית בישראל ומקורות המימון שלה בסימן שאלה

פרופ' ליאו ליידרמן ומחלקת המחקר של קבוצת פעילים עם הסקירה השבועית לשבוע זה: בישראל מדדי המניות ת"א 35 ות"א 125 עלו מתחילת השנה. בנוסף, הם מביאים את עיקרי התכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה וסגן האוצר, שתנסה לעודד את צמצום האבטלה.

השווקים האסייתיים מתעוררים, כאשר מדדי המניות של דרום קוריאה, הונג קונג, טייוואן וסין עלו בין 7% ל-12%. מחירי הסחורות החקלאיות, שבשבועות האחרונים היו בעלייה, ירדו בשבוע האחרון. הדבר מצביע על תנודתיות גבוהה של מחירי סחורות, בעיקר בטווח הקצר.

הנשיא ג'ו ביידן מתחיל לפעול בארה"ב, עם החלטה על הרחבת הענקת תלושי מזון לנזקקים ותשלומי דמי אבטלה. בו בזמן, מנסה הממשל החדש להעביר חוק חדש שיגדיל את שכר המינימום ל-15 דולרים לשעה, ולא 7.5, כפי שהיה מחוקק עד כה בחוק האמריקני.

באירופה מתמודדים עם הסלמה בתחלואה מהקורונה. גרמניה הודיעה על הארכת הסגר עד 14.2, באירלנד האריכו עד 5.3. באנגליה מקבלי ההחלטות לא מוכנים להתחייב לתאריך סיום הסגר, ובהולנד הודיעו על עוצר זמני לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה.

בישראל טרם ידוע האם יאשרו את תכנית הסיוע הכלכלית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר. מקורות המימון של התכנית, בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים, לא נקבעו נכון לעכשיו.

קראו את הסקירה המלאה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות