פרופ' ליאו ליידרמן: 5 טרנדים דומיננטיים בכלכלה הישראלית

פרופ' ליאו ליידרמן מסביר, בסרטון שהופק על ידי 'פעילים' – קבוצת המחקר של בנק הפועלים, מה הם חמשת הטרנדים המובילים בכלכלה הישראלית ומדוע מדינת ישראל כל כך דומיננטית בכלכלה העולמית. 

לטענתו של ליידרמן 5 הטרנדים המובילים הם:

  1. טכנולוגיה – ישראל נחשבת לאומת סטארט-אפ, והיא בין המדינות המובילות במגמה הגלובלית לכיוון האוטומציה והרובוטיזציה. גם הפעילות של החברות הישראליות והמוצרים שהיא מייצאת, משרתים את המטרה הזו.
  2. דיגיטליזציה – שינוי בצורת העבודה ושוק העבודה, הנע לכיוון הדיגיטלי ועבודה בצורה ממוחשבת בישראל.
  3. מאזן הכוחות – קשרי מסחר וקשרים פוליטיים טובים באירופה, ארה"ב ובמזרח עם סין והודו. לישראל יש קשרים טובים מאוד עם המדינות החזקות ביותר בכלכלה העולמית והיא ממשיכה לטפח את אותם יחסים.
  4. דמוגרפיה – הרכב האוכלוסייה בישראל הוא בין הצעירים ביותר בעולם. אחוז האוכלוסייה בן 65 ומעלה עומד על 11% (להשוואה, ביפן היחס הוא 30% ). הרכב האוכלוסייה הצעיר מראה כי יש פוטנציאל צמיחה גדול מאוד למשק הישראלי.
  5. אקלים – ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בעולם בתחום האנרגיה החלופית. ישראל מצמצמת את השימוש שלה בפחם, הנחשב לסוג אנרגיה מזהם מאוד, ובהדרגתיות עוברת לגז טבעי ואנרגיה סולארית.

פרופ' ליידרמן סיכם ואמר: "יש לנו הרבה מאוד אתגרים, אבל בסך הכל יש יתרונות לפוזיציה של ישראל במצב הנתון – של מעבר מהעולם שהיה לעולם שיהיה".

צפו בסרטון המלא:

הסרטון הועלה לראשונה בעמוד הפייסבוק של בנק הפועלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות